Kunnen we jou helpen?


We zijn momenteel niet online. Maar stuur ons gerust een bericht en we komen zo snel mogelijk bij jou terug.

Kunnen we jou helpen?

Laatste blogposts

Je salon promoten met sociale media

67 Weergaven 0 Geliket

Sociale media is onmisbaar voor jouw salon. Het is het perfecte platform om meer klantenbinding te generen en de plaats bij uitstek om in contact te komen met nieuwe klanten. Maar hoe begin je hier aan? En welke kanalen zijn ideaal voor jouw salon? Ga zelf aan de slag met deze tips van OPI.

Stel doelen op

Als salonhouder heb je niet altijd tijd voor sociale media. Maak dan ook niet bij 5 verschillende sociale media kanalen een account aan, maar kies voor 1 platform. Daarom is het belangrijk om jouw doelen te bepalen. Ga na wie je wil bereiken. Wil je de focus leggen op een ouder publiek? Dan kies je best voor Facebook. Wil je een jong publiek aantrekken, dan kan je aan de slag gaan met Instagram. Door te kiezen voor 1 medium, kan je je tijd optimaal benutten.

Plan posts op voorhand in

Heb je in de week weinig tijd? Of bestaat de kans dat je die sociale media vergeet? Dan is het handig om jouw postjes op voorhand in te plannen. Met de app Later kan je elke maand 30 posts gratis inplannen. Zo heb je voldoende tijd om over je foto’s en teksten na te denken en kan je je nadien volledig focussen op je cliënteel.



Wees actief

Als je eenmaal bent gestart met sociale media, is het ook belangrijk om actief te blijven. Wanneer je de ene maand veel post en de volgende maand niets, dan zal dit het omgekeerde effect hebben. Sociale media draagt bij tot klantenbinding en er wordt dan ook van je verwacht om snel en adequaat te reageren. Door interactie creëer je een band met je klanten en het is die band dat er voor zal zorgen dat je klanten terugkeren.



Geef relevante info

Zorg dat de informatie die je deelt, ook relevant en interessant is voor jouw doelgroep. De boodschap moet hen prikkelen tot interactie of hen aanzetten om een afspraak bij jou te maken. Laat bijvoorbeeld weten wanneer de nieuwe collectie van OPI is je salon aanwezig is, wanneer je een leuke kortingsactie opzet, …



Wil je nog meer te weten komen over het gebruik van sociale media in jouw (nagel)salon? Neem contact met ons op voor meer informatie rond een opleiding sociale media.


MEER INFORMATIE

Plaats een reactie

Meld je aan om reacties te plaatsen